Derfor skal du integrere dit regnskab med din webshop

Vil du slippe for det kedelige tastearbejde ved manuel bogføring? Så læs lige med nedenfor!

Med integrationsplatformen Pairy.dk har du mulighed for at integrere dit regnskabsprogram med din webshop, og det er der rigtig mange gode grunde til, hvorfor du bør gøre. En af de helt store grunde er, at manuelt arbejde er en tidsrøver, og som oftest også en ineffektiv arbejdsproces. 

Der er selvfølgelig også andre gode grunde til, at du bør overveje at integrere dit regnskab med din webshop, og derfor har vi nedenfor givet en kort beskrivelse af, hvorfor vi mener det er en god idé at automatisere og integrere dine systemer. 

Vi håber du har lyst til at læse med.

Undgå fejl

Vi begår alle fejl. Men hvad hvis vi sagde til dig, at du faktisk kan minimere de menneskelige fejl ved at integrere dine systemer? Ved det manuelle arbejde kan der af og til forekomme fejl. Det kan være, at man får indtastet det forkerte beløb eller glemmer at bogføre én eller flere transaktioner. I sidste ende, og i værste fald, kan dette føre til fejlagtig data, hvilket senere hen vil kunne skabe problemer i dit regnskab.

Ved at integrere dit regnskabssystem med din webshop, kan du reducere risikoen for fejl, da al data overføres automatisk mellem systemerne. Det betyder, at du altid har de mest opdaterede data i dit regnskabssystem, og dermed kan stole på, at denne data er nøjagtig og pålidelig. Ved at synkronisere dine systemer minimerer du altså risikoen for fejl og mangler i din data, hvilket kan spare dig tid og besvær senere hen.

Pairy kan synkronisere langt de fleste systemer, og er du nysgerrig på, om dine systemer kan integreres, kan du se listen over systemer ved at trykke her. Findes dit ønskede system ikke på listen, så frygt ej. Pairy hjælper gerne med at skræddersy en løsning, så det passer perfekt til dig.

Bedre overblik

Et godt overblik er med til at sikre god ro og orden, og hvem ønsker ikke det?

Ved at integrere dit regnskab med din webshop får du muligheden for at skabe overblik over din virksomheds økonomi på flere måder. For det første får du opdateringer i realtid. Det vil sige, at når du integrerer dit regnskab med din webshop, kan du se alle transaktioner så snart de finder sted – og de opdateres samtidig automatisk i dit regnskabssystem. Du får altså et øjebliksbillede af din virksomheds økonomi på ethvert tidspunkt, og du behøver dermed ikke at vente på manuelle opdateringer, eller selv at skulle indtaste data manuelt.

Med en integration kan du også oprette automatiske rapporter, som kan give dig overblik over din virksomheds økonomi på tværs af alle dine salgskanaler. Det kan være med til at finde frem til eventuelle tendenser og at træffe mere informerede beslutninger om din virksomheds økonomi.

Som sidste led i dette punkt, og ej at forglemme, er integrationen også med til at skabe en lettere bogføring. Dette fordi, at alle ordrer registreres automatisk i dit regnskabssystem, og du dermed kan sikre dig, at alle ordrer bogføres korrekt og at der ikke bliver glemt nogle poster. Det kan som sagt være med til at minimere risikoen for fejl og du har tilmed mulighed for at bruge tiden du sparer på andre fornuftige ting i din virksomhed.

Forbedret kundeservice

Kundeservice er en vigtig brik i din virksomhed, og derfor kan en integration mellem dit regnskabssystem og webshop være en god idé at overveje. Det kan nemlig være med til at forbedre din kundeservice, da en integration giver mulighed for at håndtere ordrer og betalinger mere effektivt. Du kan hurtigt se, om en kunde har betalt for en ordre, og herefter sende en bekræftelsesmail ud, eller få indblik i leveringsoplysninger. Dette kan i høj grad være med til at forbedre kundeoplevelsen og øge chancen for gentagne køb eller bestillinger, da dine kunder vil have tillid til, at deres ordrer bliver behandlet hurtigt og effektivt.

Endvidere får du adgang til en række kundeoplysninger som kontaktoplysninger og tidligere købshistorik, som hele tiden opdateres. Disse kan være med til at hjælpe dig med at forstå dine kunders behov, og herfra give dem en mere personlig og tilpasset oplevelse.

Som noget af det sidste, og måske også vigtigst af alt, kan du undgå fejl og kontroverser med dine kunder. Med dette mener vi, at du kan undgå situationer, hvor en kunde kan have problemer med en ordre eller betaling, som kan føre til en konflikt eller en klage. Med integrationen kan du minimere denne risiko ved at sikre, at alle ordrer og betalinger registreres korrekt i dit regnskabssystem.

Ønsker du en integration til din webshop?

Vi håber, at ovenstående gav en god forståelse af, hvorfor man som webshopejer bør overveje at integrere sit regnskabsprogram med sin webshop. Hvis du ønsker mere information om hvad Pairy er, hvilke systemer der kan integreres, hvad det koster mv., kan du læse mere her.